کد IMEI گوشی چیست و چه کاربردی دارد | نحوه به دست آوردن کد IMEI

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

کد IMEI گوشی چیست و چه کاربردی دارد | نحوه به دست آوردن کد IMEI

بازدید: 24

شناسه بین المللی تجهیزات موبایل یا IMEI یک شناسه عددی منحصر به فرد برای هر دستگاه تلفن همراه است. این عدد به تشخیص هر دستگاه از دستگاه دیگر کمک می کند. برای مثال، اگر گوشی خود را برای تعمیر بیاورید، با استفاده از کد IMEI روی گوشی ردیابی می شود تا از میلیون ها گوشی دیگر متمایز شود.

یک کد استاندارد IMEI یک رشته 14 رقمی با پانزدهمین رقم دیگر برای تأیید اعتبار کل رشته است. همچنین مجموعه ای از 16 رقم وجود دارد که حاوی اطلاعاتی در مورد نسخه نرم افزاری دستگاه به نام IMEISV است. اطلاعات IMEI گوشی به چه معناست؟ از سال 2004، IMEI یک تلفن با فرمت AA-BBBBBB-CCCCCC-D ظاهر می شود. بخش هایی با برچسب A و B به عنوان کد تخصیص نوع (TAC) شناخته می شوند [1]. قسمت TAC کد IMEI سازنده و مدل دستگاه را مشخص می کند. به عنوان مثال، کد Google Pixel TAC 35-161508 است، در حالی که کد آیفون 6s پلاس 332907-35 است.

برخی از مدل ها بسته به تکرار، محل تولید و سایر عوامل دارای TAC های متعدد هستند. به عنوان مثال، iPhone 5c دارای پنج کد TAC مختلف بود. شش رقم C نشان دهنده شماره سریال منحصر به فرد دستگاه شما است و سازنده تلفن این شماره را تعریف می کند. بخش D کد IMEI یک رقم بررسی است که تضمین می‌کند تلفن با دستورالعمل‌های تخصیص و تأیید IMEI مطابقت دارد. این رقم بررسی روی بسته بندی ظاهر می شود تا از ضبط نادرست IMEI جلوگیری شود، اما بخشی از IMEI روی تلفن نیست. در حالی که IMEI یک گوشی مطمئنا مهم است، این تنها الزام قانونی برای گوشی هوشمند شما نیست. سازندگان باید مقررات هر منطقه ای را که قصد فروش تجهیزات خود را در آن منطقه دارند رعایت کنند.

چگونه کد IMEI گوشی خود را دریافت کنیم

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای پیدا کردن IMEI روی گوشی خود استفاده کنید. جهانی ترین روش این است که به برنامه شماره گیر دستگاه خود بروید، * # 06 # (ستاره، مربع، 06، مربع) را تایپ کنید و IMEI روی صفحه ظاهر می شود.

اگر دستگاه اندروید یا iOS دارید، می‌توانید IMEI گوشی خود را در قسمت تنظیمات پیدا کنید. در iOS، به Settings > General > About بروید و IMEI نمایش داده خواهد شد. کپی کردن یک IMEI به سادگی ضربه زدن و نگه داشتن شماره است. دستگاه‌های Android ممکن است متفاوت باشند، اما معمولاً IMEI باید با رفتن به تنظیمات > درباره نشان داده شود.

اگر نمی‌توانید به دستگاهتان دسترسی پیدا کنید، راه‌های دیگری برای پیدا کردن IMEI گوشی‌تان وجود دارد. بسته‌بندی موبایل باید دارای برچسبی باشد که IMEI را نشان می‌دهد. در پشت از سوی دیگر، در دستگاه های دیگر از جمله iPhone 6s و بالاتر، IMEI روی سینی سیم کارت چاپ می شود.

با این حال، اگر قصد خرید یک دستگاه جدید، به خصوص دست دوم را دارید، باید وضعیت آن را با استفاده از IMEI گوشی نیز بررسی کنید. برای این کار به IMEI.info رفته و شماره IMEI گوشی هوشمند را وارد کنید.

این ابزار رایگان کمی در مورد دستگاه به شما می گوید و همچنین خدمات اضافی مانند بررسی لیست سیاه اولیه را ارائه می دهد اگر شفافیت بیشتری می خواهید، IMEI.info دارای خدمات ممتاز مانند بررسی لیست سیاه جداگانه برای هر شرکت مخابراتی اصلی و ابزار وضعیت قفل سیم کارت است.

لازم به ذکر است که برخی افراد مدعی هستند که شماره سریال گوشی با جعبه آن یکی نیست. این ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. اما باید بدانید که تنها شماره تلفن معتبری است که در تنظیمات آن پیدا می کنید.

کد IMEI گوشی برای چیست؟

هدف اصلی IMEI تجهیز دستگاه شما به یک شماره شناسایی منحصر به فرد است. بنابراین، در عمل، IMEI مشابه شماره شناسایی خودرو (VIN) مورد استفاده در صنعت خودرو است. اگرچه گاهی اوقات اشتباهی رخ می دهد، اما شماره IMEI کاملاً با شماره سیم کارت شما متفاوت است و قابل تغییر نیست.

هنگامی که به یک شبکه تلفن همراه متصل می شوید، ارائه دهنده خدمات شما دو شماره را برای فعال کردن سرویس شماره گیری می کند. شماره سیم کارت اشتراک شما و IMEI دستگاه را مشخص می کند.

اگر دستگاه شما گم یا دزدیده شد، می توانید با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید که می تواند شماره IMEI را مسدود کرده و از اتصال آن به شبکه جلوگیری کند. ممکن است ارائه دهنده خدمات شما با سیستم های دیگر تماس بگیرد و از آنها بخواهد دستگاه را مسدود کنند. پس از انجام این کار، می توانید از ابزارهای داخلی برای تعیین مکان گوشی خود استفاده کنید.

کشور سازنده گوشی از IMEI همچنین امکان تعیین کشور سازنده گوشی از IMEI وجود دارد. بیایید کد IMEI را به عنوان مثال در نظر بگیریم:

861181041053862

رقم هفتم و هشتم کد IMEI روی گوشی نشان دهنده کشور مبدا یا کشوری است که گوشی در آن تولید یا مونتاژ شده است. در مثال بالا می بینیم که رقم هفتم و هشتم 04 است که کد کانادا است. از این طریق می توانیم کشور مبدا گوشی را بفهمیم.

پلیس اغلب سوابق تلفن های گم شده و بازیابی شده را که توسط IMEI آنها شناسایی شده است، نگه می دارد. از آنجایی که دلیل خوبی برای تغییر IMEI گوشی وجود ندارد، در بسیاری از مناطق غیرقانونی است.

البته اگرچه ممکن است تغییر IMEI گوشی غیرقانونی باشد، اما در بسیاری از موارد این اتفاق می افتد. به طور خاص، سارقان سعی می کنند شماره های لیست سیاه را بگیرند و آنها را روی دستگاه های دزدیده شده خود اعمال کنند تا دوباره قابل استفاده باشند. به همین دلیل، توصیه می کنیم هرگز کد IMEI گوشی خود را به صورت آنلاین به اشتراک نگذارید یا پست نکنید، در غیر این صورت ممکن است دستگاه خود را شبیه سازی شده ببینید. به طور کلی توصیه می کنیم از اشتراک گذاری اطلاعات شخصی به صورت آنلاین خودداری کنید.

آیا گوشی شما IMEI دارد؟

IMEI روی گوشی یکی از مهم ترین و منحصر به فرد ترین راه ها برای شناسایی دستگاه شما است. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید آن را دریافت کرده و به زودی رزرو کنید. گزارش IMEI گوشی خود را ایمن نگه دارید تا در صورت نیاز در آنجا باشد. اگر به دنبال امنیت کامپیوتر هستید، حتی یک رمز عبور نیز می تواند این کار را انجام دهد. گفته می‌شود، اگر تلفن شخص دیگری را پیدا کرده یا بازیابی کرده‌اید، ممکن است تعجب کنید که چگونه آن را پس بگیرید. پس از خواندن این مقاله، باید بدانید در صورت پیدا کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده چه باید بکنید.

آیا شماره سریال و کد IMEI متفاوت است؟

پاسخ این سوال منفی است! شماره IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) یک شماره شناسایی یا شماره سریال منحصر به فرد است که همه تلفن های همراه و تلفن های هوشمند دارای آن هستند. شماره سریال تلفن یک شماره منحصر به فرد است که توسط سازنده (مانند سامسونگ) اختصاص داده شده است که به شناسایی یک دستگاه خاص کمک می کند. به عنوان مثال، شماره سریال گوشی شما با سایر گوشی های سامسونگ متفاوت است. شماره های سریال سازماندهی و ردیابی محصولات را برای سازندگان آسان تر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن اینجا را کلیک کنید.

چگونه گوشی را با کد IMEI پیدا کنیم؟

پلیس می تواند با استفاده از شماره سریال گوشی تلفن همراه گم شده یا دزدیده شده شما را پیدا کند. حتی با سیم‌کارت‌های مختلف، شماره IMEI به پلیس کمک می‌کند تا هنگام برقراری تماس، تلفن شما را دقیقاً یا در نزدیکی برج تلفن ردیابی کند.

نتیجه

در این مقاله به بررسی کد IMEI و راه های یافتن کد در گوشی شما پرداختیم. همانطور که گفته شد، این شماره که به عنوان شماره سریال موبایل نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در مورد گوشی خود بدانید. در نهایت امیدواریم مطالعه این نکات برای شما مفید واقع شود و هنگام خرید شماره تلفن را بررسی کرده و از سابقه آن مطمئن شوید. همچنین سعی کنید کد IMEI گوشی خود را داشته باشید. زیرا اکنون اهمیت آن را به خوبی می دانید. نظر شما در مورد کد IMEI گوشی چیست؟ آیا تا به حال متوجه شده اید که به چیزی نیاز دارید؟

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: پنج شنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 14:40 منتشر شده است
نظرات()

مطالب مرتبط

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 270
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 130
بازدید دیروز بازدید دیروز : 133
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 13
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 13
آي پي امروز آي پي امروز : 43
آي پي ديروز آي پي ديروز : 44
بازدید هفته بازدید هفته : 461
بازدید ماه بازدید ماه : 1858
بازدید سال بازدید سال : 9476
بازدید کلی بازدید کلی : 143317

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.143.9.115
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وب سایت من خوش امدید

تبادل لینک هوشمند






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود